Computer krav...
Læs - S/S Martha Helsingør

Skriv I Gæstebogen!

Ser Lige Nu 223 - 232 Af 252

 

223 - 29 Februar 2008

Navn:

Marius Knudsen (oprettet 2006)

By:

Helsingør

Besked:

Der skal fra telegrafrummet lyde en stor tak for en flot og veloverstået specialtræning, det var rigtig hyggeligt, og i rigtig Martha ånd, dog kan man være lidt skuffet over at Kaptajnen havde slukket for sin telegraf denne dag, men heldigvis var der andre som ikke havde.

Hilsen fra

Marius

 

224 - 29 Februar 2008

Navn:

Brovst (oprettet 2006)

By:

Helsingør

Besked:

Hej alle
Først og fremmest en kæmpe tak for en dejlig aften, og især værterne Watson & Knud for et vellykket og flot arrangement, til en pris der var til at føle på.
Det var en dejlig aften - Tusinde tak

Hilsen
Brovst & fruen:happy:

 

225 - 29 Februar 2008

Navn:

O.P. Andersen (oprettet 2006)

By:

Helsingør

Besked:

En stor tak til de "brave-tapre-modige" danske søfolk ombord på det gode skib S/S MARTHA der var med til at fejre skibsrederens 100 års fødselsdag lørdag 20 maj 2006 i "klubmessen".
Desværre var Brovst på maskinkursus i England, Alf havde sat "alle sejl til" og dukkede aldrig op, Knud var ude med skibsrederens datter og kaptajn Nielsen prøvede at finde vej efter styrmandens pejling - så gæt selv hvad der skete - helt rigtigt, han for' forvirret rundt i Nordsjælland uden landekending.
Marius blev valgt til mødeleder, hvilket han tak-tak-tak-takkede mange gange for, hvorefter han ledte mødet med så hård hånd at han rent glemte at stamme mere den dag.
Skibsrederen bød besætningen velkommen, hvorefter han kort fortalte om den kommende tur til Pireus i 2007 - det blev her fejlagtigt oplyst at turen kun er for den "faste besætning", den er selvfølgelig for alle medlemmer af S/S MARTHA Helsingør - så dem der evt. ikke er tilmeldt, tag lige en rask beslutning, det bliver garanteret med "høj søgang ombord"
Watson gennemgik derefter "juni regnskabet", guderne må vide hvordan han får det til at passe, men det blev da vedtaget.
Div. vedtægtsændringer blev gennemgået, og vedtaget (disse bliver korrigeret på hjemmesiden af Brovst )
Kokken præsenterede menuen, der denne gang bestod af sild, "hjemmebragt" skildpadde og ost af lidt ældre dato.
"Du signede Norge" blev herefter sunget med høj, klar og tydelig røst, hvorefter maden blev indtaget med stor ledsagelse af koldt øl, samt masser af O.P.Andersen (brændevin forstås)
Efter veloverstået fortæring - og en del surmuleri over at skibsrederen havde suppleret beholdningen af drikkevarer med "Geiser akvavit, man kunne jo bare lade det stå - fortsatte vi med at se "guden" S/S MARTHA.
Resten af dagsordenen blev suspenderet af skibsrederen, da der var nogle uoverensstemmelser der skulle ryddes af vejen først.
Mødet fortsatte derefter på sædvanlig vis, det vil - selv for den bedste referant - være håbløst at skulle gengive det her.
Til sidst skal det lige tilføjes at Halfdan, Marius og Aiva har påtaget sig opgaven med mødet til november.
Og til aller sidst, en stor tak for de gaver der blev tildelt mig på min runde fødselsdag.

O.P.Andersen - skibsreder

 

226 - 29 Februar 2008

Navn:

Ole lydeking olesen (oprettet 2005)

By:

Besked:

Kære venner

Jeg tror jeg har fundet ud af hvem der spiller sækkepibe i filmen, det er en dansk maler ved navn Mogens Zieler (1905-83), han påstod at han var den første sækkepiber i Danmark, da jeg mødte ham ombord på Storebæltsfærgen i 1980, her iført den skotske orden saint Andrews, på sit mørke tøj og med en lettere ansats, hvormed han jagtede alt hunkøn på både færge og tog, jeg er ved at få dette bekræftet på musikhistorisk museum, i hører nærmere.
Hilsen
Ole

SVAR FRA BROVST

Hej Ole
Det lyder spændende - vi glæder os til at høre mere.
Hilsen
Brovst
Maskinchef

 

227 - 29 Februar 2008

Navn:

Brovst (oprettet 2006)

By:

Helsingør

Besked:

Hej alle
Jeg håber i alle havde en hyggelig fødselsdag, medens jeg puklede i England.
Jeg kan forstå i ikke er blevet helt ædru endnu, siden ingen har givet sig til kende i gæstebogen.
Jeg havde et godt kursus, så nu skal den møg pumpe få en ordentlig omgang tvist og konsistensfedt.
Hilsen
Brovst i maskinen

 

228 - 29 Februar 2008

Navn:

Lise (oprettet 2006)

By:

Besked:

Men Martha sank jo :s
En jeg kender druknede med Martha og kaptajnen...

SVAR FRA MARTHA STYRELSEN

Kære Lise
Det er ikke det samme skib der er tale om.
Vores Skib er hovedperson i filmen Martha en gammel dansk kultfilm fra 1967.
Den Martha du omtaler, må være skonnerten Martha.
Hilsen
Brovst fra S/S Martha Helsingør

 

229 - 29 Februar 2008

Navn:

Telegrafist Marius Knudsen (oprettet 2006)

By:

Helsingør

Besked:

Kære besætning, så lykkedes det at få telegrafen til at sende igen ( dagligt kaldet internettet)
Og jeg kan nu igen modtage telegrammer.
Og det første lå da også allerede klar,
"Juniregn skaber udbredt morgentåge"
sikke noget pladder....

Jeg kan i samme sætning ønske jer alle en fortsat god påske. Og sidst men ikke mindst en stor tak for den dejlige tur vi havde til Svendborg.

Mange Martha Hilsner

Marius

 

230 - 29 Februar 2008

Navn:

Fyrbøder (oprettet 2006)

By:

Helsingør

Besked:

Så har jeg fået skovlet alt kulet væk foran døren så jeg er klar til næste møde. Brovst kan bare lad være med at bestille så meget næste gang. Man skulde tro at han skulde sejle fra piræus til helsingør.
fyrbøder

 

231 - 29 Februar 2008

Navn:

Ina (oprettet 2006)

By:

Besked:

Hej alle jer i Martha,det ser ud til at i har det rigtig sjovt, det er alletiders hjemmeside i har ,

Hygge hejsa
Fra Bøgérne:happy:

 

232 - 29 Februar 2008

Navn:

Johnny Andreasen (oprettet 2006)

By:

Besked:

kære klubmedlemmer af s/s Martha
her er en der er meget glad for at i vil bevarer den historie da jeg har intereseret og stadig interreserer mig meget for s/s martha det var et meget godt skib og god besætning hvad koster det at blive medlem af klubben og hvor hører i til jeg bor på fyn i Langeskov jeg har sejlet og sejlet med S / S Martha lige før det blev overtaget af skuespillerne det var meget sjovt så hvis i er indtreseret i noget om det så mail et telefon nummer jeg kan fortælle meget om det
jeg ønsker jer held og lykke og håber der altid vil være en klub der hedder S/S - Martha
hvad blev der af søsrterskibet harald
venlig hilsen og god tur fremover fra sømand Johnny Andreasen ( Langeskov )

SVAR FRA BROVST

Hej Johnny
Meget fint at få en tidligere S/S Martha besætning til at kommentere vores forening.
Så kan vi jo ikke komme det meget nærmere.
Vi er selvfølgelig meget interesseret i at høre mere om det gode skib S/S Martha også meget gerne hvis du har nogle foto fra skibet, men i høj grad også gerne nogle gode historier.

Du kan altid kontake Maskinchefen Brovst på brovst@s-smartha.dk

S/S Martha er hjemhørende i Helsingør og derfor vil nok blive lidt svært at blive optaget i foreningen, da vi kun er på Fyn/Svendborg en gang om året.
Næste gang bliver når Martha vises i Scala i år 2007 ( Vi har været på Martha stuen i 2006).
Vores øvrige møder afholdes i Helsingør.

Iøvrigt rejser besætningen til Piræus i 2007 - vi må simpelthen ned og se hvor Martha holdt til, da hun sejlede.

M/S Harald blevt ophugget i 1968

De bedste hilsner fra Brovst/Stig Dencker
S/S Martha Helsingør

 

Ser Lige Nu 223 - 232 Af 252